tisdag 7 april 2015

Tjugosju

Idag har vi kalasat för hela slantten. En sovmorgon för mig eftersom lillan bestämde att dagen skulle börja kl.6. Jag steg upp och gav henne en mjölk och försökte sen få henne att somna om, men hon rev mig mest i håret och petade mig i ögnen. "Ja åårk iint" pep jag, så Miiki steg upp och utfodrade barnen medan jag tog sovmorgon. Bra så! Det är ju ändå min födelsedag. En långfrukkost för mig följt av ett videosamtal av mommo från Thailand.

Sen vred jag på ugnen och började fixa dopp till kalaset. En banankaka, två kladdkakor och ett berg med pizzabullar senare anlände gästerna. (Har förresten blivit ganska snabb att baka sådär på urakka då det inte tog mig många timmar) Sådär passlit då jag precis hade kommit ur duschen, Miiki hade på sig smutsiga mjukisbyxor och tvättade golvet och en ogräddad plåt pizzabullar vänttar i ett sprängt kök. Tidsoptimist som jag ju är fick det bli ännu ett "Kom in baa, vi er pågang ijee". Oftast bryr sig ingen och damerna i sällskapet hjälps åt i köket därifrån och kokade kaffe, vispade grädde till kladdkakorna, städade köket, dukade fram koppar och sånt. Förutom en viss gambelmofa i vårt sällskap som utbrast "Stedar ni änn", varpå jag svarade att "Ne, vi ha aldä sluta. Vi stedar jämt". =) Fast vem bryr sig, alla som kom hör ju till familjen så.

bday27


Det fanns sockerdricka, Pizzabullarna hade åtgång, liksom allt annat. Och fina presenter fik jag. Bl.a Muminhanddukar, dushgel, ansiktsrengöring, choklad, blommor och skålar till de senaste muminmugggarna lilla my och snusmumriken. Fast de är redan i diskmasiknen så de kommer snabbt i användning. =)

Nu ska vi avsluta denhär dagen och matkoman med balja och sider under barhimmel (nästintill en hage med rååmande kor då deras kalvar blivit flyttade). Barnen sover sedan länge. Vanessa har börjat at natten nu mellan 20-21. Vi ska hoppas det håller i sig så kan man kanske hoppas på lite mer egentid i framtiden. Om det går att synkka William till dessa tider  återstår ju att se, men vi ska njuta sålänge det varar.


balja


Igår fick även han testa baljan och det var nog det häftigaste han varit med om i hans tvååriga liv. speciellt det faktum att man ska ha mössa och crocs.

Hoppas ni haft en  fin påsk, det har i allafall vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar