lördag 11 april 2015

Lite här och där och överallt

Hellåå! haha, världens tönttigaste hälsningsfras. Igår hade vi eld i baken mest hela dagen och röjde undan lite ärenden jag dragit mig för den senaste tiden..

mornin

Damen vaknade kl.6 men som tur somnade hon om ett par timmar. När hon sen vaknade för dagen var hon såhär glad. Sen åt vi frukkost och ställde oss iväg. Först ut var att hämta Me&i paketet med kläderna vi vänttat på, sen returnerade vi lite bibbaböcker och begav oss mot stan. (Och ja, det har i alla tider varit kokkola om man bara säger stan). Vi blåste igenom H&M, P o.p, Lindex och Kappahl i jakt på främst sockor åt båda barnen. (Ifall någon råkar veta var det finns sockor med traktormotiv på tas tips gärna emot. Det har varit lite tårar sen de vi hade från lindex blev för små). Och överdrivet sortiment av enfärgade bodys i lite starkare färger finns förtillfället inte som vi också sökte, men leggings åt damen och lite smått inför turkietresan hittade vi.

1tp

T-shirten från Me&I gick ju verkligen hem som jag visste att den skulle göra. Minns att jag tyckte att den var lite onödigt dyr, men i dethär fallet är det nog värt det då jag vet att han kommer att ha den hela sommaren och att den blir den absoluta favoriten. En traktor med hela lassi å allt. Sina traktor tröijor från Lindex är också de han ska ha alltid då de är rena. Och sockorna var det nästan hål på då de är använda så mycket så vi må nog snabbt hitta nya. T-shirten la han på sig igår kväll, och har den fortfarande. =)

Sen köpte vi lite tyg från HH kangas, och luchade i cafe'et. Jag är fortfarande helt föundrad över det faktum att man kan beställa varsin hamburgare och att han äter sin åtminstone  till hälften. Att lucha med sitt barn liksom. Sen delade vi på en bit cheesecake också. Min stora lilleman. <3

1townday

Vid Halpa-halli fanns också den gula Lilla my muggen och blåa Snusmumrikmuggen som alltså fanns i butik före de nya kom, så den som lämnade utan kan hämta där. Minns att det var någon som harmades men minns inte vem.

Något som harmar mig otroligt är det faktum att min telefon plingade sent på kvällen ett par dagar tillbaka och min pappa meddelade mig om att min faster var påväg med ambulans till sjukhuset efter att hon plötsligt fått spränghuvudvärk och spytt då hon damsugade och var ensam hemma. Hon hade på nått sätt fått ringt ambulansen själv, men en hjärnblödning misstänktes starkt och de for vidare med henne till Uleåborg. Nu efter ett par dagar är hon fortfarande där under observation och det var inte säkert om det är en hjärnblödning eller någon inflammation som gör att något svällt upp i huvudet. I söndags var hon ju här på kalas och var helt som vanligt och i nästa stund blev det såhär. Inget är verkligen förgivet. Men från den positiva sidan är hon ju på precis rätt ställe om det ännu blir något akut, och släpps inte hem därifrån innan läget är under kontroll. Den omtänksammaste människan i världen som sällan tänker på sig själv. Det borde hon nog bli lite bättre på hädan efter tycker jag. Det är fint att bry sig om folk i ens närhet, men ännu finare att också ta han om sig själv så att hon finns här hos oss länge ännu. Nu tror jag ju självklart inte att det är självförvållat, men vi borde väl alla stressa ner lite.

Sen levererade  vi en present i kokkola som ska vidare till Umeå, fortsatte till forsby för att plocka upp "kossa" (vanessas snuttetrasa), som övernattat där ett tag och fortsatte på loppisrunda till jeppis med sällskap av pappa. Miiki hittade en begagnad jobbtelefon och jag hittade detta:

1loppisfynd

Två blossomskålar för 1,50€ /st, en bedårande matalapp åt vanessa med söta ugglor på som var ny för 5€ och en tekopp i engelskt porslin för 90c som ska fungera som blomkruka i köket. Och va fint det blev! ibland får jag sånadär idéer som en blixt från ovan då jag ser något. Nåjaa, intresseklubben antecknar verkligen, men jag är nöjd. =)

1cleaning

Idag har vi städat bort påsken och försökt få gjort så mycket som möligt, men att städa med småbarn blir ju oftast inte så smidigt som man naivt vill inbilla sig, men helt ok för denna dag. Imorgon ska vi få lite egentid iform av en parmiddag hos min bff, och jag är blir helt till mig bara att tänka på det. När gjorde vi det senast? typ aldrig. Det tråkigaste ever är att Miiki måste jobba hela helgen plötsligt p.g.a av att en viss bror lyckades såga sig i foten så det är för lite folk i jobb. =) de kan ju inte alltid va på topp. Vid närmare eftertanke är det rätt länge sedan det var helt 100 på topp i denhär familjen. Är inte barnen mer eller mindre sjuka, med sjukhus och alltmöjligt så har, fammon eller nu senast farbrorn och minn faster nåt. De som jag andå räknar som nära familj och ägnar en hel massa tankeverksamhet på då de inte är på topp. Nåh. hoppas ödet är lite snällare med oss nu en tid framöver.

William är med sin far, faffa och andra farbrorn och ser på nån lastbil, så han trivs kan jag tänka mig. Jag och vanessa chillar hemma och hon ska strax börja ta natt så jag får en gnutta egentid. Trevlig helg gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar