torsdag 2 april 2015

Hello skärtorsdag!

Nåjaa, nu är nya headern uppe. Den blev lite rörig tillsist, men jag fick testa en massa olika saker så nu kan jag påstå att jag behärskar picmonkey ganska bra. Dessutom har jag inga fina bilder att spela med, så dendär får duga tills jag fått tagit några bättre bilder.
Idag har vi handlat mat hela familjen. Med resten av hela österbotten.  Jag vet, why oh why lägger man sig i den sitsen? 😊 men jag sku inte ha hunnit hem i tid tills miiki sku iväg till sitt kvällsskift, och fammon ska i jobb ikväll så det hade bara varit ännu mer komplicerat. Dock hade vi ganska hungriga och gnälliga barn då det tar en evighet att ställa sig på morgonen och minst lika lång tid att handla för hela påskhelgen inklusive födelsedagskaffe för mig på måndag. Så fammo kom hit då vi kom hem och utfodrade barnen så jag sku kunna plocka in matlasset i kylen.
Annars var jag löjligt tacksam då jag hittade dethär på blomsteravdelningen. 


 


Vilken affärsidé. 😄 Säljer jättebra till såna som mig som aldrig fick tummen ur och sått eget. Jag köpte frön och "tipuna" och allt från närmaste S-market, men det hade ju inte skadat ifall de haft en lite påse mull där brevid  nånstans eftersom man oftast behöver det om man vill få sina frön att växa. Och gången efter då jag handlade i stan vill det ju vara lite hårt att minnas då man planerar mat för hela veckan. Och så harmades jag så mycket då jag inte i princip kunde parera iväg oss och hämta sådär enkkom som min mommo brukade säga, så vi sku ha hunnit så och det hade hunnit växa. Nu har vi i allafall, och inget gör oss lyckligare nu.  Det blev en påsk med gräs i allafall. Ska bara klippa ner det lite så är det att pyntta. 😊
Vi gjorde ju precis allt annat än städade igår så nu ska vi samla ihop leksakerna  i lekrummet igen. Jag bakade igår, och barnen städade. Därefter ser det ju ut också.


 

Jahapp.. det är att börja på då bara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar