tisdag 21 april 2015

Min favoritplats

Mitt absoluta favoritrum hos oss numera har blivit matsalen sen vi möblerade om den. Innan var rummet praktiskt och fyllde sin funktion, men egentligen inte så mycket mer än det. Och när man går här hemma och ser dessa samma rum dagligen kan det göra mycket att förändra lite. Kom på hur vi sku möblera en dag som en blixt från ovan (som oftast ger Miiki nippror då det är han som får stå för att flytta på diverse möbler), och sen rök det lite stolar och flyttades lite skåp och nu blev det ju bara så mycket bättre.

Matsalens första skepnad:



Senare blev det ju lite trivsammare med nya mattor och lite färger, innan barnen alltså. Då mattorna rök så kändes det bara halvfärdigt och rörigt igen. Tills nu, Tadaa!


Hälften av stolarna rök och ersattes med soffan. Bordet förkortades genom att ta bort skivan i mitten och fick kuddar i mer stilrena nyanser. Sidobordet som har varit mommos fick ett nytt hörn.


Hörnskåpet har varit i lekrummet sen vi flyttade in, men har egentligen alltid tänkt att det ska stå där. (Också ett familjearv) Och vitrinskåpet skaffades i samband med flytten men fick ingen plats så det har stått i ett rum på vinden. Nu har min pentikserie och en del av muminkopparna en värdig plats.

Jag bara älskar känslan i dethär rummet och kan sitta med mitt morgonkaffe hur länge som helst. Och det blev ju inte ens att kosta många euro då vi redan panttade på alla saker bara att vi hade dem på fel ställen. Tycker inte ens att det är relevant att vi inte kan ha mattor för tillfälllet. Alla kuddar och ljus är från H&M Home, Gardinerna hittar ni vid jotex och lysbollarna är ett DIY projekt av pappersband och tapetklister. Många doftljus var annars på rea vid  H&M då jag beställlde senast. Omväxling förnöjer.

Småningom får ni en närmare inblick i vårt kök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar