måndag 20 april 2015

Trögstarttad dag

Imorsse vaknade Vanessa tidigt. Jyst min tur det. Jag försökte multitaska och få gjort så mycket jag kunde igår, och leka och vara närvarande eftersom det alarmerades direkt jag försökte göra något eget. men då barnen väl sover så börjar min egentid. Nå, då de väl sov och jag kom ner och slog på datorn kunde jag hålla ögonen öppna i max en halvtimme så där va den egentiden då igen.

I allafall hade jag ju nybäddad säng att se framemot en sovmorgon i, men den blev inte av då Vanessa bestämde att dagen börjar 06:00. Hon är en kommandora och jag är ingen morgonmänniska så dagen började inte på bästa sätt. Ibland somnar hon om efter att hon fått en mjölkskvätt men icke denhär dagen.

Irriterad klev jag upp och påbörjade frukkosten och dagen (med huvudvärk för att krona mitt sinnestillstånd), men så fick vi spontanbesök av Elin och Selma så då blev det strax mycket bättre.





Vi tog en vagnlenkki här i den närliggande skogen, drack kaffe och bara fördrev eftermiddagen. William for ut med fammo på gården och cycklade och ränsade bort kvistar hos dem, och då vi kom om skuttandes kaffade de också i solen.  


Ikväll har vi försökt få fram någon golvyta i lekrummet, men det tycks nog sitta hårt. William for ut med pappa en sväng och snart måste vi börja knappra i oss någon kvällsmat. ja, det var väl ungefär vår dag i korthet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar