onsdag 8 april 2015

Vanessa 7 månader

V7M

En liten uppdatering om lillbruttan som blir 7 månader idag:

-Oftast glad som en sol. Skiner alltid upp när någon pratar med mig.

-Envis, ampper och allt däremellan när något inte går enligt mina planer.

- Ålar sig fram som en raket och har intagit krypposition.

-Äter i matstolen. Och maten går åt rätt så bra. först var jag lite kinkkig med gröt och frukt, men nu äter jag nog oftast med god aptit. Även grövre pastarätter går bra.

v7mc2

-Väger ca 9 kilo och är uppskattningsvis jyst över 70cm.

-Sover hela nätter och oftast två gånger på dagen.

-Tycker om hundarna, och att se på då de gör inget är sjukt intressant.

-Kan vrååla "Määmmmääääääääh", typ som första ord.

-Trivs bäst då jag får sitta i resevagnen då vi handlar. Det är bekvämast då jag inte kan sitta utan stöd riktigt ännu och det är så dålig sikt ur babyskyddet.

-Jag är inte alls blyg av mig och accepterar nog nästan alla som plockar upp mig i famnen.

-Min storebror är min stora idol. Allt han gör är så häftigt! Vi kan leka i en bra stund ensamma numera i lekrummet (under uppsikt av mamma förståss).

-Övar intensivt på att lära mig att krypa så snart blir det livat i luckan.

12

(Vi kör en likadan om storebror nästa månad då han blir hela 2,5 år, Hjälp va tiden rusar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar