onsdag 1 april 2015

På alla fyra

På förmiddagen lekte vi hos Emma, Thea & Valter i Forsby. Även Sofia, Thilde och Lovis hade hittat dit så nu var BB gänget samlat igen. Jag och Sofia delade ju rum på BB och samtidigt var Emma där i ett annat rum också. Emma och Sofia känner varann sedan innan men efter några fina kaffestunder på BB har vi fortsatt att träffas ibland. Trevligt, trevligt.

Det slog mig faktiskt häromdagen hur många fina människor som kommit in i vårt liv sen förra hösten. Då jag fick William var vi nog mest hemma tycker jag. Vi hade ingen mammagrupp som vi umgicks med direkt, men nu har vi hur många som hälst ju. Vilken otrolig rikedom att ha många mammor med barn i samma åldrar som våra som man kan ta lekträffar med. Det är liksom win win för alla då många av dem har både tvååringar och halvårsknoddar så för tilfället behöver vi inte något vidare som te.x öppet dagis. Hemmalivet blir så mycket roligare då man slipper ut ibland eller får besök. Och vilka otroligt fina människor de är sen. Var har ni liksom varit hela mitt liv? 😊

Miiki har kvällsskift hela veckan, vilket jag tycker suger djupt. Han e hemma då vi äter frukkost börjar halv 3, och slutar klockan 11. Det är en rätt tung omställning även om det bara är för en vecka och han sällan jobbar sådana tider. Men känns som om jag har barnen från att dom vaknar tills de somnar och inga klara rutiner har vi nu heller så den lilla egentiden är nog ganska så oexisterande. förstår inte hur ni som har småbarn och skiftar orkar. men det är väl en vanesak det också.

Idag har Vanessa intagit krypställning och man märker att musklerna och reflexerna har förbättrats mycket bara den senaste veckan.
  

Hon började på lekträffen imorsse ett par gånger och här hemma har hon övat flitigt också. Sådär bara. Nu blir det liv i luckan. 😊

William är busig och härjar vilt så mina nerver är på helspänn typ jämt. INGET går liksom att göra enkelt. det ska hoppas på möbler och överallt och klottas och hackas i bordet och på golvet med alla tänkbara föremål som ger ifrån sig maximalt med ljud. Att det dessutom är den veckan i månaden för mig kombinerat med Miikis kvällsskift är ingen bra kombo direkt. Men vilken underbar storebror han är som kompensering.


Vanessa ser på honom som en hjärtögd smiley dagarna i ända och de leker redan ganska bra. 😍 Han visar leksaker och låter henne plocka på med hans dupplo då han bygger. Någon nytta har vi definitvt med att de är så nära varann i ålder, även om jag vill riva håret av mig dagligen.

Här ränner han på ännu som en sockerfull kanin så nu måste vi nog få på pyjamasen och isäng. Farbror Jimmy var och körde lite mönkki med honom så han sku slippa ut lite. Imorgon lova moffa att han sku komma hit på kvällen så någon programpunkt har vi. Nu ska vi isäng! Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar