söndag 19 april 2015

Varmare temperaturer

Idag turbostädar denhär mamman. Lillasyster sover sin tredje lur för idag och kara vår gör sitt därute. fint väder misann då det blivit varmare temperaturer. Vanessa sov en lång lur här på eftermiddagen och vi fick skala bort något lager kläder och ta bort sovpåsen så hon inte skulle svettas så mycket. 

Bra också då det blåser och fläktar. La ut alla kuddar och täcken på vädring och tvätten torkar ute första gången för i sommar.






Middagen avnjöts i glasterassen och smakade  nästan sommar. Glass och hallon till efterrätt.


Vill verkligen inte ha flera "takatalvi" nu. Borde börja räfsa också, men ifjol körde miiki över den med en slags kärra man sätter efter gräsklipparen och det blev nog tillräckligt bra sku jag minnas. Skogsharar har kalasat på mina äppelträd till min försräckelse. J*vlar! De är satta den hösten som barnen är födda så det sku ha varit fint att se hur de växer i takt. =) Nu kanske jag får sätta nya, men vi ska avvakta och se hur de ser ut tills slutet av sommaren om de har visat några livstecken. Och skaffa gnagargaller prontto.

Nu ska jag bädda på vinden innan våra män återkommer så ska vi alla och duscha innan läggdags. Va pigg man blir av solen. Mera mera sånahär dagar vill vi ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar