söndag 5 april 2015

Vårfeelis

Ut å skottar i det fina vårvädret. Det är precis såhär som april ska vara. Minns att vägen var bar det året jag fick rullskrinskor till födelsedagspresent.

 


Diken är vattenfyllda numera och hundarna tog ett dopp då de kom med som promenadsällskap åt mig. De får hänga ute tills de torkar kan jag lova.
Har varit på lunch till fammos allihop, och nu ska det städas vidare och bakas lite. Imorgon lär jag ska fylla år. 😱 Rätt så många också tycker jag,  så let's leave it at that. Då ska det kaffas på kvällen.
Det är annars en tradition jag verkligen uppskattar i min familj. Att då någon fyller kommer alla, oftast. Det handlar inte om presenter och sånt utan mest det att man tar sig tid och kommer. Det betyder nog mer än vad man har med sig, och då blir det ju att man umgås också rätt ofta då någon fyller i nästan varje månad, så det är nog trevligt.

Nåjaa, måste passa på nu sålänge fialisan sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar