torsdag 23 april 2015

Finaste vår och mammas nya hår


Solen behagar fortfarande att visa sig och det har vi varit glada för. Vi kaffade ute med fammo igår och inledde grillsäsongen senare på kvällen också.









Lite blåsigt är det ju fortfarande men vi klagar inte minsann. Ikväll kunde man inte tro att klockan va kring nio då jag och gubben kom hem från ett möte då det var så ljust så den lika bra kunde varit fyra.

Denhär morgonen starttade också bra med barn som sysselsatte sig själva så jag kunde göra frukkosten ifred med två lediga händer. Vad otroligt mycket fortare det gick än då jag har henne i bärselen och måste ha William att hjälpa mig med diverse saker så han vet var han ska göra av sig själv och inte står och gnäller.



Måste verkligen säga att jag nu förstår de som slarvar med systemkameran överallt då det är sån otrolig skillnad på bilderna tagna med den och en iphone te.x. Men mycket har jag kvar att lära mig om fototeknik och William har lite paparazzi issues och skriker "IIIIINT!" såfort jag försöker få honom att fastna på bild så det får vi väl ta och respektera. =) Klumppig är den ju allt och ryms inte riktigt i skötväskan sådär bara så man får väl prioritera lite.

Sen kom vår mommo hit eftersom hon skulle passa barnen under kvällen då jag och Miiki sku på möte angående hem&skola. Och under dagen trots motsträviga barn som vägrade middagsvila, fick vi åstadkommit detta:


Ett par slingrader närmast beningen för att dölja utväxten inför fotograferingen vi har inbokad på lördag och - The bangs are back! Denhär frisyren är nog den mest återkommande för mig och den jag känner mig mest hemma i. Sådär ledig på nått sätt liksom. Fast jag är frissa fönar jag nästintill aldrig håret. Plattar gör jag inte heller egentligen då min egen hårsort är något av de värsta. Såntdär mjukt fjunigt babyhår som är omöjligt att få volym i, och som lockar rätnar på nolltid så att bara kamma igenom bra och låta det lufttorka är det som gäller. Dessutom blir det så otroligt torrt och risigt av regelbunden plattning även med värmeskydd så det slutade jag med för länge sedan. Inte för att jag ens sku ha tid med någon annan frisyr så det är enklast såhär. Då jag å andra sidan vill fixa håret är det nog att platta som gäller tycker jag. Då får jag fram lite mer spret i det och så får man helt enkelt spraya ner de värsta fjunen i beningen. Vad professionell jag låter. =) fast nu är det ju mitt eget hår vi pratar om och inte hur jag gör andras. Nu har jag ju i allafall en frisyr och inte bara långt, tråkigt och platt. Lite bättre volym blir det också då det är uppklippt. Hoppas på bra bilder sen i allafall.

Bra iallafall att få frissatjänster gratis ibland. Fast numera är det nog till ett annat pris. Medan vi försökte koncentera oss på håret hade William kastat ner alla toppapper och tarrarullar han bara hittat nedför vindstrappan. Och vi talar om ett hundrapack minst. No more words needed. Och så stod han och voivottade om det medans mommo plockade. "Willam ha jort!" "Skod ny Willam ha jort". Ja.. vänttar på att hissen i hans huvud ska börja nå de översta våningarna småningom. Men min intuition säger mig att det kommer att dröja en tid så vi får bita ihop, andas och gå vidare tills dess. huhhu.

Jaja. Ska plocka undan det sista och krypa ner i sängen. Imorgon ska vi uträtta lite ärenden i stan tänkte jag och eventuellt hälsa på gambelfammo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar