onsdag 29 april 2015

Upptagen med livet

Det har vi nog varit nu de senaste dagarna också. Men vad är nu bättre än det? =) I söndags hälsade vi på min faster hela dagen lång. Drack kaffe, lekte med dupplo från 90-talet som William tycker är så kul då de inte finns hos någon annan. "Vann e?" är det första han säger då vi kommer till deras och vill då rota i dupplolådan. Sen traskade vi iväg mot skolan och dagis i Tärjär för att leka lite fast det duggade och regnade en del.


På vägen såg vi intressantta daggmaskar som vi var tvugna att titta på en efter en i taget så det tog oss en evighet att komma fram. Sen godkände han som tur att sitta i vagnen så vi kom oss iväg.



Vilken tur att vi har vår egen dagistant i släkten (min kusin Ida) kan jag tycka. Och säkert William också. Det finns en massa nya gungor i min hemby och de fick väl godkänt tycker vi. Sen hälsade vi på Doris (Ida och Isaks fammo) för att låna toaletten. =) Hon bor precis intill skolan och blev bara glad då William bankkade på dörren. Rutschbanorna och de andra sakerna var lite för höga och stora för William så vi styrde vidare mot dagis.



Och vad fina greijer de har fått dit sen jag gick där. =) Dethär huset var ju bara jättegulligt på alla sätt.



Och gungdinosaurien. Lekstugorna från the old days står dock fortfarande stadigt vilket är roligt att se, men fint blev det då det förnyades lite.



Sen började vi traska hemmåt igen. Gick över bron som infaller på "min lenkkirunda" som jag alltid tog då jag bodde hemma i Tärjär. Sträckorna var olika långa, men började eller slutade alltid över bron. Stället som brukar ge de första vårtecknen.

Då vi kom hem igen till deras drack vi Te och åt smörgåsar. Vanessa sov hela tiden i vagnen och åt och hann leka lite med dupplo hon också innan vi styrde oss hemmåt. Hela dagen hade vi program alltså. Och det uppskattar vi så ändlöst. Hos min faster får William alltid en massa uppmärksamhet, program och tillochmed nån liten sak eller något som Isak kanske tröttnat på. Där är det så roligt för oss att vara så vi helst aldrig skulle åka. Där är inte William hopplös och trotsig, han känner att han är uppskattad och visar alla sina sidor. Oftast då de bättre. Och vi hoppas att vi inte medförde någon ny hjärnblödning i allafall. Fast fastern fick ju vila huvudet då vi var och gungade så tror hon klarade sig. =) Vanessa var ju inte vaken så mycket men som alltid lägger hon av ett megalass i blöijan som gör att man får byta kläder och allt. Magen fungerar då man kommer till "Messveka". =)

Igår var vi bara hemma egentligen. Försökte få någonting gjort här hemma, men gav till sist upp av ren frustration då det inte tycks kunna gå att sammarbeta på hemmaplan alls. Försökte komma oss iväg i ca två timmar innan vi slutligen fick slarvat oss iväg ut efter ännu varsin "kakkabomb" då man precis fått på ytterkläderna på dem båda. William tog pukypeeden och började resan med den, men det blev lite jobbigt då Tim promt skulle med trots mina nerver som tagit slut för länge sedan så vi kastade den över vagnens handtag och fortsatte mot Jeussens ghetto och mittpunkt "Åsbackavägen".
Då vi korsat vägen mötte vi Miikis mommo som bor precis intill vägen och blev bjudna på kaffe. Var och svänga lite längre in längs vägen innan det började spillregna och vi bänkkade oss vid kaffebordet där hennes nygräddade munkkar fanns. Crap! dit for min sockerstrejk. Oh, well.. Inte alla dagar man blir bjuden på nygräddade munkkar tänkker jag. Miiki kom och hämttade oss då han kom hem från jobbet, så länkken slutade lite halv.

Idag har vi haft en heldag med mommo. Fixade pass åt Vanessa, Mommo handlade en cyckel åt William som vi ska ha vi hennes och cyckelpump, hjälm och alltsorttäs. 




Sen blev det lunch på Kappelin grilli där William åt duktigt en "Hammbojjar". Och så handla vi lite mat. Hos Mommo hann vi med en kaffe snabbt innan vi sku ut å testa nya vrålåket.


Vi kom oss till parken mitt i byn, om än något motigt då han ibland skulle "peed" och ibland gå och det blev till att muta honom vidare hela tiden. Men en liten stund gungade vi innan det blev till att slarva oss hem och göra nån mat. Mer än bara OK dag för oss dethär också.

Nu ska jag i säng då vi ska vidare på program imorgon. Jag har köpt en hel massa loppiskläder av en bekant som vi ska kaffa med och sen besöka Gambelfammos. Nu sluter sig ögonen, gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar