måndag 11 maj 2015

Eftermiddagsbesök och hundfrisering

Matkoma som vanligt på morsdagen. Vi har tre ställen minst att besöka varje gång och lika många kaffebord att varva. Vet inte om William har kvar nån sockerfylla då han varit på timeout fler gånger idag än jag orkat räkna.

Jannina och Alex var hit en sväng på eftermiddagen och drack kaffe och så har jag fått friserat hunden. De som äger nån typ av spanielras och brukar klippa själv vet att det inte är något man gör på en timme. Tim ser inte ens ut som en spaniel mera då vi snaggat honom så kort som möjligt. Praktiskt går nog före utséendet på denna familjehund, och nu är alla tovor borta och det korta som lämnade kvar tvättat. Fattar inte att det ens rymms växa sådär mycket hår på honom och alltid fyller vi en hel butikskasse med avklippt hår. Nu går det ingen större nöd på honom medan vi är borta ska vi tro. Ska bara beställa mer panzympulver åt honom så är han redo (medicin för underfunktion av bukspottskörteln).





Är lite irriterad då jag inte fått nått meddelande om att hämta ut Vanessas pass. Det är ju inte vidare många arbetsdagar kvar att få fram det ifall det ligger oinskickat nånstans. Imorgon får jag nog höra efter det prontto. Och så ska jag ringa Nazars kundtjänst och fråga lite om hur vi ska packa så då är det bara att börja. Börjar vara lite smått nervös över hur flygresan ska gå med barnen. Men det är ju bara max fyra timmar, så nog ska vi väl komma oss fram. Det underlättar ju inte heller att det varit på nyheterna om diverse störttade plan på sistonde (även om det varit 0st. charterplan i fråga, och de absolut inte har några samband, men ändå). Livet känns nog som i någon annans händer då man flyger, fast det statistiskt sett är säkrare att flyga än att åka buss te.x.

Nu ska jag fortsätta att sortera sålänge Vanessa sover. Barnen rev huset medan jag klippte hunden och William är nu med Miiki och bygger sandlåda så det gäller att passa på att göra så mycket man hinner. Torktumlaren är testad and I love it! Stor skillnad på tumlade handdukar och bara innomhustorkkade. Next up, hedersuppdraget att städa vessan! Vad kan nu vara mera passande för en måndag?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar