lördag 9 maj 2015

Vardagsuppgraderingar och tidsbrist

Idag hitta vi allt det som vi var ute efter, jess! En tvättmaskin och torktumlare blev det. Tumlaren är på kärran ännu och tvättmaskinen ska levereras i mitten på nästa vecka. Och halleluja vad det ska blir roligare att tvätta. I allafall en tid framöver. Det smäller nog högre teknikmässigt än te.x en ny telefon. tvättmaskiner köper man nu int så ofta. Och en torktumlare har jag aldrig ägt så det ska bli spännande. Exciting stories of a never leaving the house housevife =). Men jag är seriöst jätteivrig på att få testa. Den har väl nån slags ringsignal då den tvättat klart som de flesta har nu för tiden. =)  

Och med den meningen kan jag väl hårt konstatera att jag inte hänger med lika bra som jag brukar här i världen. låter lite jyst som en mommo, men som uppgradering till vår 10 år gamla tvätterska som vägrar ta sköljmedel numera och luktar unket trots diverse rengöringsförsök så blir vi nog nöjda tror jag. I barnprylsvärlden är jag ändå rätt så uppdaterad tycker jag. Sådär så jag kan på avstånd säga vilket märke det är på barnvagnen som närmar sig. Men man kan ju inte hänga med överallt då det kommer så mycket nytt hela tiden. =)

Sen åt vi lunch på Abc med fammo och faffi som William säger. Och så begav vi oss för att handla det sista till resan från en större butik. Tetrapckad mjölk åt William och det sista i matväg åt Vanessa för veckan. och starx innan vi sku in i butiken somnar båda?! Det händer typ aldrig. så det var nog rätt så fridfullt och bra. 




Vi fick handlat morsdagsblommor och en cyckel åt denhär mamman, samt en sits åt Vanessa. Så nu är det nog bara att tuta och köra då vi kommer hem från resan. Ja, och så hittade vi en kista/vardagsrumsbord med trubbigare kantter nu tills Vanessa börjar stiga upp. Så nu har det nog varit en morsdag som heter duga med en massa nytt. Okej, fick ju int allt. Betalade nog mycket av det själv faktiskt, men ändå. "Va ska int he döga ti koma heim å tvätt smutskläädä från turkiet" och 10 år efter också. =)

Tyckte det var så gulligt då vi kom hem då jag såg att William hade vårpynttat vid blommorna på trappan med sina Planes. 





"Ripsingaaa" å "Skipööö" tä! (Ripslinger och Skipper heter dom i flmen FYI) Jo, dom passar väl på de flesta ställen i vår vardag. =)






Här hemma montterade grabbarna ihop bordet (med viss omständighet för pappa då William så gärna hjälper till att skruva mest hela tiden. Och nu är dom iväg en sväng och inspekterar farbrorns bygge. Vanessa somnade för en stund sen efter ganska konstant gnälllig dag. Tror det är fler tänder på G då hon reagerar med magen också. Jeeij. det blir ju prima för flygresan. Nåh, fram kommer vi nog på ett eller annat sätt.

Jag ska bege mig upp till garderoben för att än en gång reda upp ett megaklädberg som ingen hunnit till på länge så jag vet vad jag ska ha med i klädväg. Alltid hopar det sig såpass så man inte riktigt vet vad som är rent och inte. Och det är nog ett ganska så konkret resultat av tidsbrist. Det finns liksom ingen bra tid till att vika in kläder i skåpen innan det går så långt så det tar två timmar att reda upp. Gaah! Någon annan som har samma problem? Jag vill ju liksom nog, fast helst inte halv två på natten, och alltid finns det annat som är mer akut.

Bara att börja på. Men jag tar godis med mig, hä dzä ja hä för att det är lördag och för att vi åstadkommit jättemycket idag. Trevlig helg på er!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar