fredag 8 maj 2015

Tiden går fort nu och framförallt William hinner med mycket.

Ekorrhjulet tvinnar bara snabbare och snabbare känns det som. Och jag vänttar ständigt på att det ska lugna ner sig, men mest har vi bara bråttom hela tiden tycker jag.

De dagar man är på hemmaplan kräver huset sitt och nu innan resan är det ju en massa saker jag borde hinna med som jag helst gör utan små händer som river i allt. Har en hel hop med kläder som behöver sys på knäna eller har annat att fixa. och kläder att reda upp och fundera ut vad som ska med och börja tvätta.

Igår te.x gjorde jag bara sånt som bör göras istället för något jag vill göra. Vi städade sovrummet och bytte sängkläder åt alla. Och så la vi i en tvättmaskin och duschade innan vi med hjälp av mommo gav oss iväg för att storhandla.



Först blev det lunch på Abc som i vanlig ordning tog en evighet (inculsive glass som var bäst). Sen for vi till biltema en sväng för att se på en cyckel till mig och nån dörrgrind åt mamma. Hade ju ingen kärra med så tittade mest. Mina kriterier är ungefär att det ska vara en cyckel med så lite växlar som möjligt som är lätt att trampa. Och sen ska vi ha en sits åt vanessa också. William och jag hade aldrig nån cyckel. Vi har haft allt möjlit på G de senaste somrarna så har inte riktigt behövt någon. Nu ska vi dock skära ner på sockret rejält i denhär fsmiljen efter resan och annars också söka lite hälsosammare alternativ så kaske lite i allafall av gravidvikten avdunstar. Dethär med att träna då man har två barn vs. att göra det med ett barn är ganska stor skillnad för mig i allafall. Säger absolut inte att det inte går med två barn, men man hamnar och vara ganska så mycket kreativare för att hitta tiden, men framförallt orken sku jag säga. Man sitter ju verkligen aldrig, så att plussa på träning till det äro en utmaning.

Fast det känns nog som om vi har en stabilare vardag nu än då lillasyster var nyfödd, så bara vi kommer oss hem är det game on. Vi har ju ingen gatubelysning eller asfalt eller cyckelväg, så på vintrarna är det nog segt att träna. Men tycker verkligen om att cyckla så hoppas Vanessa trivs i sin sits sen så får hon hänga med Mamma och träna.


Och då vi sen handlade intog Williams kvickhet en ny nivå. Det som den ungen inte hinner med på en tiondels sekund. Det värsta han hann med (förutom att susa på med sin lilla kundvagn så jag var rädd han sku köra in någon hela tiden) var att han tänkte välta en travde med fulla tomatlådor. Vad är väl 50kg tomater efter hela golvet? Huhhu. som tur hann mommo ta i den starx innan så vi kunde undvika det värsta.

Och kvällen gick åt att laga mat, äta och natta barn. Dit somnade en trött mamma också som ganska ofta. Barn äro livets stora gåva, men herriguuud vad de suger energi dagligen. =) vissa dagar mer än andra förtsåss.  Men nu har vi handlat och kan koncentera oss på att söka tvättmaskin och annat på lördag. Vanessas mat till resan måste vi nog hämta, men kom till att jag måste ha en lista så jag har tänkt färdigt innan än att försöka resonera med en härjande William brevid.

Nu ska vi skutta och Cyckla iväg till grannarnas och leka.. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar