tisdag 5 maj 2015

Vardagspixlar från dagarna som sprang iväg


De senaste dagarna har jag aktivt försökt blogga flera gånger om, men inte lyckats alls tydligen. Ljuva mammalivet, vet ni. =) Tycker inte om när det släpar och blir flera dagar i bilder för att man inte hunnit, men såhär vill det ju vara. 

Nåjaa.. I söndags efter rippikalaset fick jag äntligen sorterat lite på vinden. Vi har inte speciellt mycket utrymme för förvaring här inne i huset, så allt onödigt upp på garagevinden. Praktiskt att ha värme i garaget då dom skruvar och håller på där året om, så kunde vi bara sätta in ett batteri till vintern och så kan man ha allt i princip där. Liggdelarna till Emmaljungan och resevagnen åkte upp då användaren tydligen börjar vara för stor för dem!? Men är nog lite rädd om dem ifall någon mus skulle få för sig att bygga sin mansion i dem. Fast de var nog där i förvaring sen William växte ur dem så de borde nog klara sig. 

William och Miiki förde upp alla saker som sku dit och William hittade förståss också min gamla Barbiebil från 90-talet. Visste nog att det fanns en risk för att han sku frakta grus i den då jag tillät dem att ta ner den, och det gjorde han ju givetvis också så Miiki fick skruva upp den och skaka ur all sand, så då var det färdiglekt med den. =) Måste ju spara den åt Vanessa med en del av mina gamla Barbies tills hon blir lite äldre.



Under tiden städade jag och Vanessa och plockade bort allt guldigt ur matsalen. Får det inte att passa alls nu för sommaren. Matsalen och vardagsrummet är det jag inreder enligt årstider och bara random färger som poppar upp i huvudet. Och jyst nu var det vitt, ljusrosa, grönt och svart som jag ville ha.
(förutom takkronan, som för övrigt är på helt fel ställe enligt möbleringen och borde fixas)





Och det bästa av allt är att det är säsong för Nejlikor. Mina absoluta favoritblommor. När våren börjar uppenbara sig vill man ju ha tulpaner helt klart, men nu känns inget rättare än en kvist nejlika i en liten vas. Och jag sprider alltid ut hela buketten på olika ställen i huset än sätter alla i en och samma vas. Ville helst ha ljusrosa nejlikor men hittade bara aprikosfärgade blandat med mörkrosa så de fick duga. Men ljusrosa tar jag gärna emot till morsdagen.. *Vink, vink* Miiki! =)



Några av de nya doftljusen från H&M home fick också komma fram.




 Och köket fick sig en bukett.




Sen blev det tacos i glasterassen. Och så for kara ut ännu en stund på kvällen. 



 
Jag och min beebis busade lite här inne och hon försöker verkligen komma sig fram hårt nu och vill så gärna stiga upp. Men änn har hon inte riktigt styrkan eller balansen. Datasladden är e ny favoritleksak jyst antagligen för att hon sällan får ha den efter att hon börjat gnaga på den.


Men oj vad hon hade saknat storebror sen då de kom in. Hon sku mest bara vara på honom hela tiden. Tänk att några timmars separation kan orsaka sådana starka känslor. William är verkligen hennes stora idol. <3




Igår försökte vi se lite vad vi ska ha med på resan och William ska alltid ha feelis och sätta hattarna på båda. Och crocs. När vanessa river av sig sin hatt är han där på två röda sekunder och sätter tillbaka den. Inte mig emot, blir ju bara praktiskt det om han går och sätter på henne den på resan hela tiden.




Sen tog vi en längre länk ut till åsbackavägen som korsar denna lilla by. East och westside liksom, så från vestsidan hela vägen till andra änden nästan till östsidan och så tillbaka. Jyst före vi ska korsa vägen tillbaka hemmåt bor Miikis mommo och barnens gambel mommo så vi brukar alltid pausa där.  praktiskt då man har en flåsande hund med sig som inte i misstag sku missa att vi ska iväg med vagnen om han är ute. Fast han har blivit jätteduktig i kopplet och drar inte och har sig som han gjorde förr även om vi passerar andra hundar på deras gårdar.




Varje gång ber jag också till högre makter typ, att det inte ska finnas några ormar på vägen då vi åker iväg. De brukar finnas där vid en vägkorsning nära vårt hus varje vår utan undantag så har nog varit tacksam för att de inte visat sig hittils då jag kommer farande med båda barnen och hunden.





Mjölk och pepparkaka på Gambel mommos och  gambel moffas terass.




De uppskattar säkert också då vi bara kommer in och säger hej ibland. Som tur är de ändå relativt unga för att vara gabelmor och farföräldrar (jämfört med mina egna som jag aldrig träffade) och håller igång sig bra tycker jag så William kommer nog att minnas bra av dem hela livet.




Sen då Miiki kom hem drog jag iväg till O'learys i jeppis me kvinno miin Linda. Så otroligt gott det gör att bara prata strunt och dela framtidsplaner. Att vara sådär som man brukar i ungdomen då man inte behövde ha så speciellt mycket ansvar. Det starttar man om hjärnan bra med. som vanligt hade vi inte tid att fota så mycket mellan allt babbel så det blev inga bilder. När man funderar närmare så undrar jag om det ens finns bilder på oss två sedan typ, vårt bröllop för fyra år sedan. Oh, well. Nästa gång måste vi prioritera det. Sen då jag kom hem öppnade jag datorn, men fick tunga ögonlock på två minuter så jag fick ge mig.


Idag har Vanessa smakat på ägg för första gången. Svårt att få i munnen men helt okej tror jag att hon tyckte att det var.  Nu ska vi äta en försenad lunch och fortsätta plockandet så vi har på klart vad vi är utan till resan. På lördag ska vi till stan för att se på en ny tvättmaskin och eventuellt en torktumlare och så vill jag ha en såndär förvaringskista till soffbord som har lite rundare kantter nu då Vanessa börjar stiga upp. Så kärran får följa med. =) Jaja, lunch var det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar