fredag 8 maj 2015

Vanessa 8 månader


Idag blir vår lillasyster hela 8 månader och såhär är hon nu:

-Glad som en sol, men syndens ampper som motvikt. Vill jag ha något ska det ske helst igår. Mamma säger att jag tillochmed är ampprare än min bror, vilket ingen trodde var möjligt men vi kan väl lungt konstatera att vi inte är nårgra harmoniska filbyttor i vår familj. Vill jag ha något så vill jag ha det NU, och ser till att få det mesta först om någon ska kunna höra sina tankkar. If baby ain't happy nobody's happy.

- Kryper korta sträckor och försöker mitt bästa för att ta mig upp. Ibland blir jag riktigt arg då jag inte kan springa omkring med William, men snart ska ni nog få se.

-Provar att ta mig fram på alla möjliga sätt så jag ofta har blåmärken lite här och var och smakar på allt för att skaffa mig lite mera allmänbildning. Hur ska man annars veta liksom?






-Äter bra och numera lite grövre mat också.

-Väger uppskattningsvis något över 9 kilo och är ca 74 cm. Det är en tid sedan vi varit till rådgivningen så vet inte så noga.

-Sover bra och mina dagslurar drar jag så skönt ute i vagnen. Vagnlänkkar i det fina vädret är inte mig heller emot då det oftast skumppar så sövande.

- Blir så glad i hela kroppen då jag ser katter. Sku helst krama alla kissor jättehårt, men de brukar rymma iväg då jag försöker.

-Övar på att uttala ord som min duktiga storebror. "Tattatttaattttaatatatatttatt" säger jag då någon ger mig saker. Bra va?   

-Jag är fortfarande inte blyg av mig, men vissa stora "fabbon" med mörka röster tycker jag är lite skrämmande så de vill jag helst titta på med lite längre avstånd.

- Min storebror är bäst i hela världen. Han kan allt! Han har visat mig 500 nya hyss den senaste veckan te.x som jag kunde använda mig av om mamma råkar få någon tid över.

-Annars trivs jag väl rätt bra med livet. Det är roligt nästan jämt brukar mamma säga, och det tycker jag också. =) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar