onsdag 13 maj 2015

Segt flow och kasst väder

Jahapp.. En såpass regning och blåsig dag så vi nog inte orkar oss utanför dörren. Istället har vi beställt lite besök av Fammo, Moffa och Mobbo som ska komma och klippa sig ikväll. Tvättmaskinen kom igår och den första tvätten är i as we speak. Den går verkligen så tyst så jag var tvungen att gå in i tvättrummet och kolla ifall den fortfarande är på. En viss kontrast till den gamla dundrande som jag var rädd att ska väcka barnen, så nu ska det nog bli en fröjd att tvätta ska ni veta. =) 



Igår började vi dagen med rådgivnings/läkarbesök för lillan. Bra hade hon vuxit tyckte jag och lärt sig mycket nytt, som oftast kanske då man ännu är sådär liten. Vikten hade ökat från 8200g till 9145g och längden från 70,3cm till 73,7cm så helt okej på två månader. Så fort vi kom in till rådgivingen hissade William ner byxorna och frågade "Ska vi pikk?" och fick nog pikkatantten att gapflabba. Sällan barnen brukar be om vaccinering sa hon. =) fast inga vaccineringar blev det för någon, endast kontroll.  Och när vi tog av kläderna på lillasyster så sku ju William också ha bort sina i vanlig sedvanlig ordning, men fick mutat honom som tur. Han jämför och följer med noga allt som andra gör nu. Sitter vi och äter vid bordet och någon drar upp ärmarna så gör William också det. Spyr lillasyster ner sina byxor och jag tar bort dem så hon får vara utan en liten stund så kan jag vara säker på att William har tagit bort sina också. Speciellt det som moffa gör följer han till punkt och pricka då de är i föusi. eller Pappa då de är ute. Det är väl mest karana han vill härma och vara lika som. Nåjaa, det finns väl en mening med det också. 

Sen gästade vi min faster resten av kvällen, och som vanligt borde jag ha gjort en massa efter att barnen somnat men lämnade dit sovandes lika djupt som dem. Idag hinner vi med en del ändå hoppas jag då vi ska vara inne, så i med tvättmaskiner på löpande band bara så har vi det mesta rent till helgen för att börja packa. Ringde och hörde efter Vanessas pass igår också och de sa att det borde vara i kokkola på fredag, inte en dag för tidigt alltså och om det inte hörs något innan kl.12 så sku jag ringa ett nummer för att få ett provisoriskt pass, men vi håller tummarna för att det vi beställt hinner fram. Lämande in faderns godkännande med första klass i måndags förra veckan så man tycker ju att det borde hinna på två veckor, men jyst och jyst tydligen. Ska ringa Nazar nu också med mina packfrågor så jag vet hur många väskor det blir för oss. huheijjaa för att packa för en hel familj, men nog ska vi få med allt vi behöver tror jag. Vi har alla blivit lite förkylda igen round 586, fast jag hoppades vi sku klara oss undan. Fast kanske det går snabbt över då vi kommer i värmen. 

Ska passa på att kortta av några par leggings nu också sålänge fammon är här så jag också har något att ha på mig. Orkar inte dra mig till stan och söka efter nya.  Man kan ju inte vara så perfekt förberedd inom alla områden. =)  Jaja.. Snart ettmeddaskaffi.. och i med ny tvätt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar