måndag 25 maj 2015

Hemma med ny energi

Häääj!

befinner oss tillbaka hem på finsk mark sedan igår natt..

Idag har vi hunnit handla och hämta ut tims medicin samt lite kortison och antihistamin för min myggalergi på apoteket jag och Vanessa.. sabla kryp detdär.. nåjaa.. 

ska blogga och lägga upp bilder om aaalt roligt vi gjort senare.. Nu skriker kroppen efter att få jobba lite efter en veckas semestrande och 15kg mat =), och det ska den få..


Det ska också bli startskottet på att jag börjar prioritera mig själv mer. Framförallt träningen, men också mig själv och det jag behöver mer. 

Kommer inte att hålla mig till någon strikt diet eller något visst träningsprogram. Jag vet nog på ett ungefär vad jag ska äta för att må bra. Jag kommer att följa konceptet "vad behöver min kropp idag"? Är det vila efter en annars hektiskt dag så ska den få det, eller är det att få ge järnet efter en jävligt frustrerande dag så blir det det, eller tränar jag med glad feeling för att jag vill så gör jag det.. Vill jag inte träna så låter jag helt enkelt bli.. Tror på något sätt att jag kommer bra mycket längre med det..

I över åtta månader sen lillasyster kom har jag prioriterat barnen över mig själv totalt. Helt på sin plats till en början då man har en bebis, men nu får nog barnen dela min energi med mig.

Jag måste få börja andas igen. Vet inte hur det ska gå till då det mesta som inte inkluderar dem kräver sådan planering, men det ska det. Det har jag bestämt, och det börjar idag.

Vanessa somnade precis för sin andra lur och mamma ska köra lite cirkelträning. för att jag helt enkelt känner för det. Har hänt... Aldrig förut.. =)

Miljöombyte gör tydligen under..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar