torsdag 24 september 2015

De som betyder mest

Halloj! Middagen igår var skoj, även om vi endast bara var 3 st. från mammagruppen. Idag har vi handlat med barnen och sen kom Nina med barnen hit. Alltid lika roligt fast det ändå är för sällan.. Nåh, snart ny träff hos deras i köust (aka, Kaustby) =).




Och nu fick vi till en lite mer uppdaterad bild än den senaste, jaa.. 2000-ish. Har kanske någon från högstadiet men det är ju verkligen en tid sedan.. Huhhu.. Ansikten fick inte så bra med plats, men man kan ju inte få allt.. =)

En av mina äldsta och bästa vänner. Också en av de starkaste människor jag känner, som alltid ALLTID lyssnar och förstår mig så otroligt bra. Vissa människor rubbas inte ur ens liv även om det ibland går flera månader utan att vi hörs. En vänskap som börjat i sandlådan i dagis och fortsatt genom alla tonår, ett år på internat under studietiden och fortfarande efter barn, hus och allt vart livet vänder. Känns som det var nyss vi babblade bort en HEL dag med en höggravid Nina och jag som förbipasserande frisörstuderande. Eller som vi besökte dem i köust, jag och min smått kaotiska lilla familj med en nyfödd Vanessa, en härjande William, ett utspillt mjölkglas och en djup suck. Med också en medlidande blick och ett löfte om att det blir bättre av någon som är lite längre in på vägen med dethär konceptet familj.

Vi har inte alltid varit jättenära, men vi har aldrig släppt taget om varandra heller, vilket absolut har visat sig vara värt det. Efter alla år är det värt mer än jag tror att vi ens tänkt på. Människor har vandrat in och ut ur våra liv men Nina är en av de väldigt få som fortfarande är kvar. Och nånting säger mig att vi kommer att fortsätta så tills en av oss dör. Ninas mommo var en av de roligaste typer jag hört om så våra pensionsår kommer att vara awesome.=) <3


Linda är en annan av de få som fortfarande står stadigast i mitt liv. Både Nina och Linda är lika pratsamma som jag så det blir livat i våra diskussioner kan jag lova. Linda är den jag ringer ofta och som jag sällan har under en timmes konversationer med. Linda är förståndigare än jag vill jag påstå, och lyssnar, analyserar och funderar med mig om ALLT! No more words needed! <3 Vi har te.x vandrat efter ett par hästspår i skogen naivt i hopp om att hitta en övergiven häst som vi kunde "börja ta hand om" eller plockat åkerblommor och cycklat hela vägen till min mommos typ 6 km bort för att "sälja" dem. Eller pillat upp låset till en lokal bara för att se vad som fanns där och om någon skulle märka det. Våra föräldrar fick många gråa hår under vår barndom. =)



Min syster har ju givetvis funnits i mitt liv sålänge jag kan minnas. Jag är 6 år äldre så vi har ofta varit i olika skeden i livet men växer närmare och närmare ikapp varandra och tycker om att umgås både med och utan barnen. Hon är den dit vi åker och förgyller en av hennes få lediga dagar med buller, skrik trots och allt vad som följer med men som ändå tycker att det blir både tyst och tomt då vi åker. Och som också är väldigt närvarande i mitt liv på alla sätt numera. Tyckte det var nästan igår jag gav min MP3 spelare till en liten bestämd brud som tog emot den med stora hjärtögon och sjöng högt och ljudligt med till Greaselåten "You're the one that I want". =)

Givetvis är ni många fler som betyder MYCKET! Mamma, Pappa, Katrine, mina Svärföräldrar, Min bror, Miikis bröder, Brödernas flickvänner, våra far och morföräldrar som är kvar i livet. Min faster och hela hennes famij, Sanna i Sverige som jag hörs med via telefon rätt så ofta och träffa varje gång vi bara hinner då de är hemma. Min kusin Ove och hans familj, Min andra kusin Annika med familj i Grekland. Henkka och Jannina i granngården. Heidi från granngården hemma i tärjär, Frida, Miko och alla jag haft fina minnen med i livet. Miikis kusin Violeta i sverige som jag studerade med i vasa något år och också babblade bort en väldans massa timmar med.

Alla nya mammor jag träffat de senaste åren.. Sofia och Emma som var på BB samtidigt som mig för ett år sen, Kirsi som kom direkt efter in i mitt liv på en liten kant. Heidi i jeppis som vi också håller kontakt med, och alla ni andra nya bekantskaper som jag träffat ett par gånger och gillar mycket!

Vi är inte alltid så bra på att höra av oss. Det är överlag mycket nästan jämt numera, men ni är alla värda att klämmas in i vårt schema. Vi måste bara varva er någorlunda jämnt enligt ork och möjlighet men jag tänkker på er alla OFTA! och önskade att dygnet hade dubbelt så många timmar så vi kunde träffas lika ofta! Vårt hem är ALLTID öppet för er alla. Och min telefonlur också för den delen. Ni är alla värda att nämnas! <3 Min egen fina lilla familj tycker jag ju förståss om också mer än något annat, men det vet ni ju redan =)

Nu molar den ständigt pågående huvudvärkken jag haft svagt hela kvällen så får slänga in en burana och ga ligg. Blir inte bättre av att stirra i dataskärmen. Hann förrästen se första delen av Unga föräldrar här tidigare som kommit tillbaka med ny säsong på tv4 play. Alltid lika roligt att se hur de löser sina liv som föräldrar så unga. Nu gar ja ligg! Peace and love!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar