lördag 5 september 2015

Kvällsföus och finska-övning

Fick inte speciellt mycket gjort igår.. heller kan man väl numera säga.. =) William ville inte riktigt samarbeta och Vanessa var extra mammig så efter lunchen mutade jag William med att han sku få gå i föusi med moffa bara han äter lite i allafall.. och så blev det.. Ibland är det bara bättre att fly fältet om det ändå inte verkar fungera att göra det man tänkt.. Vi fick ju hälsat på min fammo och faffa på samma gång. 


Där i Massey sku lill-avbytaren kunna sitta i timmar..  



Vanessa var mest fascinerad av fammos kisse "Hattara", men kissen är nog inte den sortten som uppskattar barn något vidare. Den vill helst dra sig undan i sovrummet eller nånstans då vi kommer och livar upp deras lya. =) 



<3.. Vi försöker präntta in lite finska jag och fammo åt William och faktiskt går det ganska bra.. Han är rätt bra på att uttala ord och det låter inte alls så klumppigt.. Kaksi, kolme, neljä låter det sen här i flera dagar. Bra så! Det har han nog bara nytta av.. Hoppas han också som jag hinner få ett litet grundordsförråd innan skolåldern. Det är något av det bästa vi kan ge honom.

Dem båda, men Vanessa är nog mer intresserad av glassen och vad som bjuds vid dethär läget.. och sen får jag försöka hjälpa henne med den så mycket som möjligt så hon i slutändan inte får i sig så farligt mycket. Huvudsaken är att man får hålla i den själv.

Jaja.. nya tag idag då.. Ska försöka börja skicka in lite bilder till framkallning och göra en fotobok om Vanessas första år samt en bok om turkietresan.. Men det är en hel del bilder då jag inte framkallat alls sedan William var lite över ett år. Babyböckerna ska få lite uppdatering.. eller påbörjas kanske vi ska säga.. Har inte fyllt i Vanessas alls det är bara rådgivningskort, påminnelser åt mig själv och bloggarkivet som gäller.. Känner att det borde ske nu prontto innan man glömmer allt man tänkte att man nog minns.

Jaja.. Damen är gnällig nu och ska läggas för sin första lur och männen i huset ska ut och göra sitt så får jag höra på tystnaden. Lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar