fredag 18 september 2015

Fredagslista

Vi gör ju helst så lite som möjligt och mest bara tankkar energi här i fjällen så här kommer er random lista till som jag stal av Sandra. =)

Dagens planer: Vi ska till Angry birds parkken i Kuusamo då det regnar och blåser så.
Min lunch kommer att bestå av: Oklart. Antagligen det som erbjuds där.

Vädret utanför mitt fönster är: Grått och trist. Blåsigt och regnigt. *usch* Precis det jag inte beställt för att frilufta ute. 

Inatt drömde jag:Inget vad jag minns. Var rätt så trött efter att jag fick laddat in 500 bilder för framkallning så jag däckade ganska hårt.

Dagens outfit består av: Änn så länge pyjamas. Senare antagligen jeans, topp och kofta.

Det här är min favoritlåt just nu: Eeh.. Det som hörts mest i musikväg här är nog babblarnas stomppalåt. Varierat med klappa händerna och imse vimse spindel. =)

Nästa fest jag ska gå på är: En och annan släkting fýller år här änn i September så antar att det blir nått kalas.

Just nu är jag så irriterad på: Här, Inget! Amazing, eller hur? Hemma det eviga ekorrhjulet. Man hinner liksom inte med hälften fast man skulle stå på huvudet. Det stressar mig fortfarande fast jag borde bli bättre på att acceptera livet som det är och göra det jag kan och orkar och vara nöjd med det. Fint hem hinner man väl nog ha sen också nångång. =)

Däremot vill jag rekommendera: Oj, helt beroende på vad man söker. Som tatuerare Casimir på Studio Laura Koski (kokkola), som frissa (super på blondt hår bl.a) Nina Mustajärvi på Blacklake Wellness (jeppis), För fiberfransar och naglar Teija Östman på Dorotea´s Beauty(jeppis). Och allmänt bra service har jag väl fått på Polarn o.pyret (både kokkola och vasa) och Homefun i jeppis. Samt diverse nätshoppar i sverige jag beställt barntillbehör från (Smilebutiken, Lilla W, Jollyroom och Lekmer) de har svarat snabbt på mail och varit super om jag haft frågor. Lite sådär allmänt, kommer inte på något som sku sticka ut i mängden.. =)



Denna morgon började vi med mysfrukost med ljus inne då regnet smattrar ute. <3


En bild från länkken alla andra var på igår förutom jag. Ångrar mig lite nu då det är så dåligt väder om vi inte hinner vandra omkring mera. Men, men..

Nu ska vi få på oss några kläder och ställa oss iväg.  Ha en bra helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar