fredag 4 september 2015

Vad en enskild individ kan bidra med i en kris

Det är nog uuslit nu i världen sku jag säga.. Mycket på tapeten angående flyktingkrisen, förståss vartefter mer och mer folk dör. Den ena klumppiga politikern efter den andra med sin uttalanden. Fler och fler som uttrycker sina åsikter högt inte minst efter att bilden på lilla drunknade och uppspolade Aylan publicerades.

Det är bra att sådana bilder visas nu!  Så att det blir någon förändring. Så att folk börjar reagera.

Sanningen är att jag är jätteoinkommen i politik. Vet egentligen ingenting om siffror på papper hit och dit och statistiker angående hur mycket inavandrare som släpps in. Jag vet inte ett skit! Men jag är medmänsklig, så jag känner.

Alla borde nog ändå tänkka sig in om man själv var livrädd och inte hade någonstans att ta vägen. Om alla ställen dit man kom stängde sina dörrar. Om alla möjligheter till frihet och överlevnad inte fanns.

Vet alltså ingenting om VART alla dessa människor borde få komma eller VEM somm har bäst kapacitet till att ge dem en ny start, men man tycker ju att de som bestämmer i EU borde skaffa sig en bättre nödplan. För nöd händer faktist rätt ofta nu. Kan man bara inte dela upp alla till de länder som har det bäst ställt i Eu och sen fundera om visum och ifall de alla kan lämna här eller inte. Men alla som har ett hjärta borde vara eniga om att alla i krig borde slippa undan.

Det är alltså mycket jag inte vet för att kunna ha en genuin åsikt, och det känns som att det är rätt lite jag kan göra åt det som individ, men alla kan göra något. Idag donerade jag!





Donera en liten slant du också. 20 euro är nog det minsta man kan avvara, och kanske det har en stor skillnad.. Donera för att i allafall göra något som ensam individ..

Hoppas och ber att inga fler behöver sätta livet till nu.. Ni måste bestämma er för något där i Eu så det blir någon skillnad för de förtvivlade som bara vänttar. Vänttar på att endera dö eller leva. Halåå!  det är liv det är frågan om.. Inte bara utgifter som tycks vara var skon klämmer. man blir så matt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar