torsdag 3 september 2015

Delaktighet

Idag drog vi en riktigt turbodag hemma. Böt sängkläder åt alla från morgonen, lekte lite med duplo, gjorde mat, åt mat..



Men detdär med att städa efter börjar nog vara måttligt lustigt. Dessutom har jag nästan dammsugit sönder smuluppsamlaren.. I allafall suger den dåligt så plockade fram den gamla hederliga kvasten. 


Sen fyllde vi ett par maskiner tvätt samtidigt. Inte lätt att få barnen att vara delaktiga istället för att motarbeta mig och hitta på saker som båda kan göra.. Någon borde kanske orkka vika tvätten snart också? =)


Sen gjorde alla kvällsmat (tacobåtar) tills pappa kom hem.  Medan de vänttade på att köttet sku bli klart byggde de en koja i vardagsrummet. Tror inte vi har kommit på att göra det med William ännu, och nu då vi en gång gjort det gör han väl det jämt.. Så att jag inte ska få för lite att göra.. men kojor är skoj så det är kanske inte är hela världen. =)


Till efterrätt blev et B&J's frozen yoghurt som jag har köpt fel en gång då jag sku ha något annat. Har smakat frozen yoghurt kanske 3 gånger nu och jag är fortfarande inte imppad.. Glass ska vara glass och yoghurt, yoghurt. Den är nog lite för sur/kvarkaktig för att den ska gå hem med mig men.. Istället för att nu kasta den dög den nog som efterrät såhär en vanlig Torsdag.  


Fast va bra det åndå gick att få gjort nånting (okej, erkänner att jag bet mig lite i knytnäven av irritation där mitt i dagen nångång) men vissa dagar som levererar är värt mycket. Känns som att jag mest bara nejjar och suckar men då de verkligen får hjälpa till på ett sätt så de känner sig delaktiga vill dom gärna göra det. Annars händer ofta dethär:


De senaste bilder som kommit emot på mitt facebookflöde som jag tycker stämmer ganska bra..=)

Ska sätta mig och googla lite nya recept inför Vanessas kalas. Tycker vi alltid bjuder på samma saker. Visserligen har gästerna gillat men det blir lite enformigt. En Hello Kitty sugarpaste-tårta ska det i allafall blir men mer vet jag inte.

Jaja.. Om ni har några idéer får ni gärna kommentera! både salt och sött..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar