söndag 6 september 2015

William i blåbärsskogen och Vanessas första steg

Blev inte gjort så mycket extra idag heller. Har fått i en maskin tvätt, och så har vi varit ut och skuttat jag och Vanessa. Karafoltzi har bränt lite skräp och vad dom nu gjort. Nu mot kvällen krattade Miiki vägen mellan vårt och svärisarnas hus och William proppade i sig blåbär vid sidan om. Det är nog hans favoritplats nu! Mitt bland blåbärsriset. Vid faffas villa på venetziaden var det det enda han gjorde tills blåbären var slut. Och nu vet jag nog var jag kommer hitta honom tills även dessa är slut.

Miiki sa att det finns massor med lingon bara nån meter från vår gräsmatta, så veit ja he ja sko kon ansträng me.. =) Fast det enda jag sku laga av lingon är nog klappagröt.. och sylt, och det händer inte sådär jätteofta.. Well aldrig.. men jag sku jo kona pro laga ny tå e finns så nära.




Han är väldigt mån om att Vanessa ska få smaka också.. 



Imumsning av skörden..


Och ikväll för ca 20 minuter sedan tog lillasyster sina första små stapplande steg.. Fick bara suddiga bilder som jag försökte skärppa upp lite, men det är bättre än inga alls..


Jestas vad du redan blivit stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar