tisdag 15 september 2015

Mama's got more ink

Igår hade jag tatueringstid till Studio Laura Koski i Kokkola.. Har länge haft ett par idéer i mitt huvud men det har inte blivit av och så har jag varit gravid då jag kommit på dem, men nu så..





En fottatuering med skuggade blommor och en stjärna för alla i familjen på handleden. Och SÅ nöjdblev jag! Tack Casimir på Studio Laura Koski!

När jag nu väl klev mig upp i tatueringsstolen efter ja.. 7 år eller nåt sånt sedan jag gjorde min första så tänkte jag nästan avlida i början.. Då den jag har på höften gjordes domnade det bort lite efter en tid och man kunde småprata lite, men på foten gör det inte riktigt det då det går över så många ben så såg säkert rätt så obekväm ut. Tur att jag födde utan smärtlindring sist så jag är lite härdad i allafall. =)

Och nu vill jag ju bara ha meera! =) men ska försöka hålla mig lite och trösta mig med att jag har en ny tid i november  för att fixa upp min gamla. Tänker föreslå att han ska ge idéer på hur man kunde förändra den lite också.. Den har ju verkligen fått vara med då den är på ett sånt ställe som påverkkas delvis av en och annan graviditet. =)

Plastfilmen ska sitta kvar tills imorgon och då är det noga sköljning med vatten och helosan som gäller.

Nu ska jag och Vanessa hämtta ut lite paket på posten och R-kioski i kokkola och äta sen lunch på samma gång. Kinamat skriker magen efter så något sånt blir det!

3 kommentarer:

  1. Wat? Plastet på tills imorron? Sorry men jag som har 16 tatueringar tycker det låter sjukt! 2-3 timmar har jag alltid haft det på, sköljt, salva och ny plastfilm på. På alla tatueringar (de är lagade på 4 olika ställen och alla har haft det som vård-direktiv) är jag bara gammal och det har ändrats? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, läste också 2-3 timmar då jag kollade igenom allmänna råd på nätet (funderade främst på dethär med bastu, men då det stod att för varmt vatten kan få porerna att utvidga och att pigmentten då kan släppa är det ganska säkert att det samma gäller bastu). Men tatueraren var väldigt tydlig med att det skulle sitta kvar två dygn och sen skölja bra och smörja.

      Ska fråga om det nästa gång jag går dit ifall det är nån slags annan sort på plastet de använder för vad jag har hört har folk talat väldigt bra om stället jag var till både vad gäller nogrannhet och kvlitén på jobbet men också för hygienen. De ser ut att läka väldigt bra ändå nu sen jag tagit bort plastet. Inte alls svidande eller som man kunde tänkka att det skulle vara, ungefär som då man har ett plåster länge. utan ganska bra yta på det har det blivit med plastet. Antar att det ska skydda mot yttre bakterier. Men kan somsagt inte motivera vidare om varför..

      Återkommer om jag får något vettigt svar.. =)

      Radera
    2. Jaa det kan ju hända att de har nåt slags special-plast som andas. Keep me updated :)

      Radera