onsdag 30 september 2015

Uppdaterad röra

Håhhååjaa.. Ja, alltså ett inlägg försvann plötsligt medan jag höll på och skrev och någon tryckte på något som fick datorn att förstå att jag ville redigera det jag skrivit senast istället för att publicera ett nytt. Gick inte att dela linkken heller om ni som brukar hitta hit från facebook blir förvirrade eftersom det var helt fel namn på den och det bara blev krångligt. Det blir inte alltid så bra om man skriver med en hand och bloggar med upptagen famn. Nåjaa. Det enda jag minns att det förlorade inlägget innehöll var en blid på mina två minons som hjälpte mig med tvätten..


Och en notis om att jag fått sortterat uppe på vinden. Så att, nu vet alla nog det tror jag. =) Igår, eller imåndags kanske eftersom klockan redan hunnit passera midnatt, hälsade vi på Heidi och lilla Aaron. Sen fortsatte vi med kaffedejt nr.2 med denhär lilla damen som är exakt 3 dagar yngre än Vanessa. D.v.s de vi delade rummet och de första stunderna i våra barns liv på BB med. Kirsi och lilla Meea. =) <3


William hade bevisligen haft det lika bra med mommo..




Bara allt mestadels gick enligt hans pipa kan jag tänkka mig. =)  Idag har jag gjort mitt bästa för att försöka avhåra hunden. Och jo, han hade fortfarande lite för långt hår kvar på ställen, men vi beslöt oss för att vila min rygg, hans psyke då han är en sån stor bebis varje gång det kommer till pälsvård och också för att maskinen blir ganska varm efter en tid och behöver svalna. Konstaterade åter engång att vi inte behöver fler hundar med krävande päls hit då kombinationen fjunigt tunnt pälshår funkkar sämst med våta och fuktiga väderförhållanden. Måste verkligen skärppa mig och inte alltid låta det gå så länge så det tar sån tid att reda upp. Nu kommer han att frysa lite tror jag, men ska få börja sova inne igen hos fammo och faffa i vinter (i sommar har han självmant lakt sig ute, och har nog en plats här inne också ifall han vill, men tror han tycker att det är för varmt och högljudt här och så vaknar han tidigt och börjar yla då han vet att fammo har hans mat o.s.v). Han ska helt enkelt vara där han har bäst koll på allt och inte ens i misstag sku missa en måltid. =)


Ikväll var det mera kalas hos min fammo och faffa då min kusin Isak fyllde år idag och Faffa fyller imorgon, så då hade de gemensamt kalas. Vår moffa jobbar och jobbar och hade knappt tid att äta idag eller kalasa då sädestorkken är igång, så imorgon får han sällskap av lillbonden som blev ilsken då han inte fick lämna med honom och bondas. Jag och Vanessa ska hälsa på Linda under tiden och sen ska vi verkligen ta en dag på hemmaplan efter det. Mycket skoj på G igen, men ändå är det bäst med lagom av allt. =)

Nu ska jag verkligen varva ner och ta natten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar