fredag 11 september 2015

Ettårskontroll och dagens planer



I Tisdags var vi till rådgivningen och ettårsmåtten på denna trollunge var 78 cm och strax över 10 kg. Vikten hade inte ökat mer än ca 100g på en och en halv månad, men hon har varit dålig med maten den senaste tiden och klättrar och bökar hela dagarna utan paus så antar att det inte hinner fastna så mycket det lilla jag får mutat i henne. Nå, hon brukar allmänt ha ganska bra aptit så antar att det är övergående.

Hon fick ny dos polio och stelkrampsvacciner och jestas vad hennes lår har svällt upp. Det ena speciellt är skarpt som om hon hade en pingisboll under huden.. Fast det var som värst igår dagen efter vaccineringen, så tänkte se hur det reagerar idag om det blir bättre eller sväller upp mer. Ingen av barnen har reagerat sådär starkt tidigare, men kan ju va att hon spänner låren så mycket då hon känner att det pickar så det blir inflammerat. Och rött är det också. Inte roligt hur som helst då de ser ut att vara jättesjuka.

Idag ska vi städa undan sommaren på terassen och sen då Vanessa sover ska jag och William göra frusna cheesecakes. Jag vet, det har blivit dom de senaste 10 gånger vi haft kalas, minst! men något glassigt är jättebra kontrast till en redig stoppakako. =) Dessutom lämnar det aldrig något över av dem heller. Till kvällsmat ska jag försöka mig på att göra en köttfärslimppa för första gången i mitt liv. Får se vad det blir till. Vi gör ju tacos och makaroner med köttfärssås till leido så nu behöver vi lite variation känner jag. Ska sätta mig ner och googla lite recept som kunde gå hem här då jag hinner. Nu har det mest blivit att vi hållit oss till det ena och samma som jag vet att William äter och det har nog blivit inte så lite enormigt.

Nu ska vi ut! motig dag för William på G igen så ute trivs han kanske bättre och Vanessa får dagslura i vagnen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar