torsdag 10 september 2015

Nytt hår och tårtinspo

Denhär dagen började jag med efterlängtat frissabesök hos Nina. Har inte gjort något åt håret sen innan Vanessas dop tror jag. Om man inte räknar med kanske 10 slingor närmast beningen så utväxten inte skulle synnas så förfärligt innan Turkietresan. Så det var verkligen nödvändigt, och nöjd blev jag. Vi försökte få bort dom pissgulaste pigmenten, som på något sätt kommer tillbaka i håret med vattnet. Dels är det ju behandlat ganska ordentligt i topparna efter min tidigare hår-nightmare efter bröllopet då ingenting blev som det skulle och färgades otaliga gånger. Så det kanske är det som gör att det skiftar sådär. Borde orkka behandla med lite colormasker och silverschampo oftare, men det brukar ju vilja lämna lite.. =) Men nu ser ju håret bättre ut än pålänge så jag ska försöka anstränga mig i fortsättningen. 

 
Sen handlade jag klart alla ingredienser till Vanessas kalas på söndag, så nu är det att börja baka när jag ens har lediga händer. Ikväll ska det bli lite kolasnittar tror jag så är det färdigt, och eventuellt så börjar jag med tårtdekorationerna i sockermassa också.






Är de tårttor som inspirerade mig mest och jag kommer att plocka lite detaljer till två st. som jag kommer att göra. Ingen av dem kommer alltså att bli lika men i samma stil.




Sen jag kom hem har vi pysslat ihop ett kort åt gambelmommo som har fyllt år som vi ska fara iväg och fira nu.. Måste kila! Ta ta! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar