söndag 6 september 2015

Plocka fram hösten

Igår försökte jag då få framkallat lite bilder, men laddade in ca 300 då datorn slockande utan klar förvarning så dit for den tiden Såna stunder sku man nog vila slänga ut datorn genom fönstret, fast det inte direkt hade så mycket med själva datorn att göra, men det är bara att börja om då.. Känns surt då en dyrbar dagslur av tystnad gick åt till det.. =)

Sen bjöd fammon på lunch och klappagröt, lovely! Planerade en ganska snabbt påkommen trip till rukavillan med dem nästa vecka. Ska bli jättemysigt att vara där och i de bästa ruskatiderna dessutom. Fast vi ska nog inte göra så mycket tror jag medan vi är där. En och annan vagnlenkki, äta och vila på det. Nån dag ska vi väl söka upp en grillplats elle köpa en billig grill så vi kan grilla lite korv och ta en kakao vid backen.

Sen fick jag inspiration då jag såg att hon hade "plockat fram hösten" med ljus och sånt, så jag började riva och söka i alla vrår efter höstigare färger här också. =) 


Myslyktan jag köpte från turkiet är rätt höstig.. 


Och så hittade jag filtten av mormorsrutor jag påbörjade för nått år sen.. Kliar i fingrarna att fortsätta, men tror inte att jag sku få nån ro till det med härjande barn. Dessutom går det ju åt lite tid som vanligt att klura ut hur det nu var man skulle göra efter ett långt uppehåll. Och sen blir jag bara irriterad då jag inte får försjunkka mig i det totalt. Men nån eftermiddagslur här ska jag nog testa minsann. Det brukar jo vara detdär med hur man prioriterar.   =) 

Fotoväggen är fortfarande halvfärdig och väldigt sned.. 


Och på hyllan bakom "family klossarna" ska det komma en canvastavla från modellab fotograferingen.


Orkkar inte se efter kvicka barn så dom inte bränner sig på kokhet spis hela tiden, så vi "tuttade" på den med ljus istället. Men myskvällar då pappa är inne blir det nog brasa minsann. starting ikväll helst..  <3


Allt guldigt kom fram igen..


Och den nya ljusstaken som kom med den senaste H&M-beställningen hittade sin plats.. 


Den vita lycktan som jag egentligen tänkt till glasterassen fick en plats i matsalen istället. Visst har den ett fint sken. Den också kommer från H&M home. 

Nu släpper vi sommaren och tar emot hösten med glädje och myysar värrigare.  =) 

Ska bara söka efter några nya kuddöverdrag till soffan och en ny pläd så blir det nog super..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar