tisdag 8 september 2015

Hej, hej Mosti!

Igår våldsgästade vi Mosti hela dagen lång.. "Antero" som vi kallar honom var på repövning till drakan så hon fick lite högljutt och intensivt sällskap i utbyte.  =)



Instabild från bilkö då vägbygge efter riksåttan pågår lite här och var..







Konceptet bo i lägenhet i stan var nytt för William.. Bra med gratis underhållning om man råkar ha fönster mot vägen. Herr nyfiken observerar alla så gärna.. =) 


Vi drog iväg rätt tidigt och orkkade inte börja krångla med frukkost så det blev lite mjölk och majsbågar i bilen  för båda innan vi åt frukkost med Mosti. 


Speglar e också kul. Nu får mosti nått att göra om hon sku råka ha överloppstid.. Vanessa påbörjade redan fönstertvättningen.. =) Hennes skor från skopunkten som vi köpte i Sverige var super förrästen.. De första som hålls på henne och de första hon själv också godkänner att ha på sig så det var ju en fullträff som omväxling. De ser jättebekväma ut också.. 


Sen for vi in till stan för att se hur långt vi kommer där och antog Polarn o. pyret som första destination.. Det funkkade helt bra tyckte jag tackvare briotåget de har i butiken. 10 poäng för det! Fast det är ju alltid problem att få bort barnen därifrån då jag handlat klart men de inte lekt färdigt. 


Sen la Herr tvärtemot i sin högsta växel så det blev inte så mycket mer av den stadsrundan hur mycket vi änn försökte muta. (Ska dra iväg en lördag ensam och shoppa med henne nångång). Så vi köpte lite bär från torget och tog hem Pizza från Pikku Quattro. Sen blev det Swingeling så att William sku ha annat att göra (och inget han kan förstöra) än att avbryta våra konversationer.





Efter det for vi till Mostis och åt kvällsgröt och samlade ihop våra saker. Sen sov båda som stockar innan vi hann ur stan. Bra dag sku jag säga.. =) Blir ju sällan som man tänkt i denhär åldern tydligen, men då får man helt enkelt planera annorlunda. Inte för att jag nu vänttade mig att det sku bli på mitt sätt ändå, och barnen hade kul så de är väl huvudsaken.

Idag gör vi inte så mycket..



Började den med babblarna.. och sen på eftermiddagen kom fammon hit en sväng på kaffe och med mjölk då vår tog slut mitt i dagen. =) Har tydligen varit för bekväm för att handla den senaste tiden. och hade tänkt göra det igår i vasa, men kapaciteten fanns inte riktigt..

Ska skriva lista vad jag ska handla nu tills imorgon så har jag det färdigt.. Och googla bilder på Hello kitty-tårttor så jag vet hur den ska se ut.. Blir lite sånt tema tror jag..

Jaja.. inte vidare motiverad, men gäller att ta vara på tiden hon nu sover och William är med fammon ute..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar