lördag 19 september 2015

Vandringsfärden

Nåjaa.. Idag var alltså planen att gå ut och vandra lite där man kan med barnen.. Men det regnade från och till hela morgonen och blev inte bättre tills vi var på plats vid bistron på andra sidan backen.



Efter en stund lättade det och vi kunde börja bege oss uppåt. De första renarna såg vi precis brevid backen, och de var utspridda över hela stället mer eller mindre där det fanns något ätbart. 




Och fint är det ju verkligen i lappland på hösten eller hur? Inte så mycket rött faktiskt som jag minns att det var på vandringsleden "pikku karhunkierros" men gulskiftande fint landskap så långt ögat kunde nå.  





Lillvandrarn sku promt försöka gå själv, men konstatera ganska snabbt att han int orkka. 





Själv såg jag ut mest som en dränkt obelix med mina flätor, men mitt hår var så burrigt så fanns inte så många alternativ. =)



Ner en bit genom halfpipen hitta vi dethär stället.. 




Där fanns det mycket att titta på.




Och sen blev det ettmeddaskaffi i grillstugan.. 



En till liten regnskur kom.. 



Men tur att det fanns tak åt lillskruttan som sov i vagnen..  




Någon blev "kakktreng", men ångrade sig då det satt en gubbe inne på toan och dörren var låst.. =) 


Lillasyster vaknade och sydade i sig en mjölkskvett och så fortsatte färden.. 


Måste verkligen skryta på min svärfars vandringsklädsel. Låga skor i läder och cowboyhatt. (Haha, sa jyst då vi gjorde boyfriend taggen att Miiki int har cowboyhatt, men tydligen har hans far)




Och så var vi tibax nere.. 


Landskap i bilen påväg tibax till stugan.. 


Hej,hej!


Här bor vi! 


William hittade blåbär brevid huset! =)



En jättefin dag blev det! <3

Nu ska vi duscha, åtminstone jag och barnen. De andra ska eventuellt och bowla. Sen ska vi försöka börja plocka ihop våra saker så vi slipper iväg någorlunda tidigt imorgon..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar